Πως εξηγούνται τα μετεωρολογικά φαινόμενα, χρησιμοποιώντας καθημερινά υλικά.

Η Karen Bultitude προτείνει μια σειρά απλών,διασκεδαστικών και αξέχαστων επιδείξεων για να εξηγήσει μετεωρολογικά φαινόμενα, χρησιμοποιώντας καθημερινά υλικά.

Κατανοώντας την επίδρασή μας στο περιβάλλον είναι όλο και πιο σημαντικό, τώρα που οι επιστημονικές και κοινωνικές επιπτώσεις καλύπτονται σε διάφορα τμήματα της διδακτικής ύλης του σχολείου. Με τόση συζήτηση περί κλιματικών αλλαγών είναι χρήσιμο να μάθουμε για μερικά ατμοσφαιρικά φαινόμενα που πράγματι επηρεάζουν το κλίμα.

Οι παρακάτω επιδείξεις βοηθούν στη διευκρίνιση μερικών χαρακτηριστικών αυτών των φαινομένων και ζωντανεύουν έννοιες με έναν διασκεδαστικό και αξέχαστο τρόπο. Αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της εκστρατείας του Βρετανικού Συμβουλίου ZeroCarbonCityw1 για να βοηθήσουν διδάσκοντες και επιστήμονες σε όλο τον κόσμο στην εξήγηση βασικών εννοιών της περιβαλλοντολογικής επιστήμης. Οι επιδείξεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους: ατομικά για να δοθεί έμφαση σε συγκεκριμένες έννοιες κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος, ως μια ομάδα σαν εργαστήρι ή διάλεξη επιδείξεων, ή ως ασκήσεις για τους μαθητές για να λύσουν μόνοι τους. Περαιτέρω προτάσεις για ασκήσεις σχετιζόμενες με την περιβαλλοντολογική επιστήμη μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυοw2.

Σύννεφο στο μπουκάλι

Δημιουργήστε το δικό σας μικρό σύννεφο.

Υλικά

  • Ένα 500 ml άχρωμο πλαστικό μπουκάλι με καπάκι
  • Νερό
  • Ένα κουταλάκι του τσαγιού
  • Ένα σπίρτο

Οδηγίες

  1. Βάλτε περίπου μια κουταλιά του τσαγιού νερό στο πλαστικό μπουκάλι και ανακατέψτε το με κυκλικές κινήσεις.
  2.  

  3. Ανάψτε το σπίρτο και όταν αρχίσει να καίγεται καλά, ρίξτε το μέσα στο μπουκάλι.
  4.  

  5. Γρήγορα βάλτε το καπάκι καλά στο μπουκάλι και συμπιέστε το μπουκάλι 5-6 φορές με το χέρι σας. Θα πρέπει να βλέπετε ένα σύννεφο να σχηματίζεται στο μπουκάλι και να εξαφανίζεται καθώς το συμπιέζετε.
  6.  

  7. Να δοθεί το μπουκάλι σε όλη την τάξη και κάθε μαθητής να συμπιέσει και να αφήσει το μπουκάλι μέχρι να δει το σύννεφο.

Μπορείτε να δείτε και ένα βίντεο της άσκησης στο διαδίκτυοw3.

Πώς λειτουργεί;

Τα σύννεφα σχηματίζονται όταν οι υδρατμοί στην ατμόσφαιρα κρυώσουν λόγω διαστολής ανερχόμενης αέριας μάζας και έπειτα συμπυκνωθούν σε σταγονίδια πάνω σε πυρήνες συμπύκνωσης, όπως σωματίδια σκόνης, πάγος ή αλάτι. Σε αυτή την επίδειξη, οι πυρήνες συμπύκνωσης προέρχονται από τον καπνό του σπίρτου, ο οποίος περιέχει σωματίδια άκαυστων υδρογονανθράκων. Η θερμοκρασία αλλάζει με τη συμπίεση στο μπουκάλι: η ποσότητα του αέρα μέσα στο μπουκάλι είναι σταθερή, αλλά συμπιέζοντάς το, μειώνεται ο όγκος του αερίου και αυξάνεται ελαφρώς η θερμοκρασία. Όταν σταματάς τη συμπίεση στο μπουκάλι, ο όγκος αυξάνεται και έτσι μειώνεται ελαφρώς η θερμοκρασία. Αν ο αέρας μέσα στο μπουκάλι έχει σχετικά υψηλή υγρασία (το οποίο εξασφαλίζεται βάζοντας μία κουταλιά του τσαγιού νερό στην αρχή), τότε η πτώση θερμοκρασίας είναι αρκετή για να υπάρξει συμπύκνωση του νερού πάνω στα σωματίδια σκόνης, σχηματίζοντας ένα σύννεφο.
Η εικόνα προσφέρθηκε από Bryngelzon / iStockphoto

Παραδείγματα σχετιζόμενα με ατμοσφαιρικά φαινόμενα

Την επόμενη φορά που θα δείτε ένα εντυπωσιακό ηλιοβασίλεμα σε μια αστική περιοχή, να κάτσετε μία στιγμή να σκεφτείτε τι είναι αυτό που δημιουργεί τα πανέμορφα χρώματα. Πράγματι, προέρχονται από μικροσκοπικά σωματίδια καπνού και άλλων ρυπαντικών ουσιών που έχουν βρεθεί στην ατμόσφαιρα. Όπως και στο πλαστικό μπουκάλι, αυτά τα σωματίδια καπνού βοηθούν στην συμπύκνωση υδροσταγονιδίων, σχηματίζοντας σύννεφα. Οι ακτίνες του ηλίου που πέφτουν στα σύννεφα είναι ο λόγος του πανέμορφου ηλιοβασιλέματος. Υπάρχουν κάποιες ανησυχίες ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση θα έχει αρνητικές συνέπειες για τις καιρικές συνθήκες, επειδή περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση οδηγεί σε αυξανόμενο σχηματισμό σύννεφων, το οποίο μπορεί να αυξήσει τις βροχές σε κάποιες περιοχές και να υπάρξει σημαντική αλλαγή σε ευρύτερα πρότυπα καιρικών συνθηκών (πλημμύρες σε κάποιες περιοχές, ξηρασία σε άλλες).

Περιστρεφόμενη σφαίρα

Αυτή είναι μια όμορφη και συναρπαστική επίδειξη των επιπτώσεων θυελλωδών καιρικών συνθηκών.

Υλικά

  • Ένα μικρό διάφανο πλαστικό μπουκάλι (όσο πιο στρόγγυλο, καλύτερα), μαζί με το καπάκι
  • Υγρό πλύσης χεριών (σαπούνι) που περιέχει στεατική γλυκερίνη
  • Χρωστική τροφής
  • Νερό (από βρύση)

Οδηγίες

  1. Γεμίστε το μπουκάλι περίπου ένα τέταρτο με το υγρό σαπουνιού και έπειτα προσθέστε μερικές σταγόνες χρωστικής.
  2.  

  3. Η επίδειξη δεν θα λειτουργήσει εάν το μείγμα αφρίσει: ανοίξτε τη βρύση ώστε να τρέχει πάρα πολύ λίγο και προσεκτικά γεμίστε το μπουκάλι με νερό μέχρι πάνω.
  4.  

  5. Βάλτε και σφίξτε καλά το καπάκι στο μπουκάλι και ανακατέψτε το με κυκλικές κινήσεις (μην αναποδογυρίστε το μπουκάλι). Αν σχηματιστεί αφρός, βγάλτε το καπάκι και βάλτε λίγο ακόμη νερό μέχρι να βγει ο αφρός. Βάλτε πάλι το καπάκι (σφιχτά).
  6.  

  7. Στριφογυρίστε το μπουκάλι: θα μπορέστε να δείτε πρότυπα καιρικών αναταράξεων (ραβδώσεις και στροβιλισμούς) στο υγρό.

Πώς λειτουργεί;


Η περιστρεφόμενη σφαίρα σε λειτουργία
Η εικόνα προσφέρθηκε από Jonathan Sanderson
Στριφογυρίζοντας το μπουκάλι, το μείγμα σαπουνιού και νερού κουνιέται. Η στεατική γλυκερίνη κάνει ορατά τα πρότυπα ροής, ώστε να μπορείτε να δείτε την κατεύθυνση προς την οποία κινούνται διάφορα τμήματα του μείγματος. Οι λείες γραμμές που σχηματίζονται στο υγρό υποδεικνύουν στρωτή ροή, η οποία προκύπτει όταν το υγρό κινείται αργά. Αν κάνετε το υγρό να κινηθεί πιο γρήγορα (ή αν αλλάξετε την κατεύθυνση απότομα), τότε οι παρατηρούμενες γραμμές του ρευστού γίνονται πιο περίπλοκες: αυτή είναι η τυρβώδης ροή.

Παραδείγματα σχετιζόμενα με ατμοσφαιρικά φαινόμενα

Η ατμόσφαιρα της γης είναι είδος ρευστού που κινείται σαν το υγρό μέσα στη περιστρεφόμενη σφαίρα. Οι άνεμοι αλληλεπιδρούν με την ατμόσφαιρα και δημιουργούν σύνθετα πρότυπα κυκλοφορίας. Η κατανόηση της γενικής κυκλοφορίας της ατμόσφαιρας είναι θεμελιώδης για τη δουλειά πολλών διαφορετικών τομέων της επιστήμης της κλιματικής αλλαγής. Για παράδειγμα, στην κατανόηση και τη μείωση των επιπτώσεων τόσο των τυφώνων όσο και της ρύπανσης.

Πύραυλος από φακελάκι τσαγιού

Αυτή είναι μια καλή οπτική επίδειξη θερμικών – ανοδικά ρεύματα θερμού αέρα.

Υλικά

  • Ένα κλασσικό σακουλάκι τσαγιού
  • Σπίρτα
  • Ένα πιάτο

Οδηγίες

  1. Λύστε το φακελάκι τσαγιού, βγάζοντας το σύρμα συρραφής και την κλωστή και πετώντας το περιεχόμενο (το τσάι). Ανοίξτε καλά το φακελάκι τσαγιού ώσπου να γίνει ένας μακρύς κύλινδρος από χαρτί.
  2. Βάλτε το ανοιχτό φακελάκι τσαγιού όρθιο, πάνω στο πιάτο.
  3. Χρησιμοποιείστε το σπίρτο για να ανάψτε το πάνω μέρος από το φακελάκι.
  4. Παρακολουθήστε καθώς η φλόγα καίει το φακελάκι τσαγιού: λίγο πριν φτάσει το πιάτο, το φακελάκι θα απογειωθεί. Η φλόγα θα σβήσει, αλλά το φακελάκι τσαγιού θα συνεχίσει να ανυψώνεται.

Συμβουλές για επιτυχία

  • Αυτή η επίδειξη έχει καλύτερο αποτέλεσμα σε ένα δωμάτιο όπου δεν υπάρχουν ρεύματα αέρα, μακριά από παράθυρα και κλιματιστικά.
  • Προσέξτε να χρησιμοποιείστε το κατάλληλο φακελάκι τσαγιού. Όταν ξεδιπλωθεί πρέπει να σχηματίζει έναν μακρύ κύλινδρο από χαρτί. Συνήθως δεν λειτουργούν τα φακελάκια τσαγιού που δεν έχουν κλωστή.

Πώς λειτουργεί;

Το φακελάκι τσαγιού που καίγεται ζεσταίνει τον αέρα ακριβώς από πάνω του. Ο θερμός αέρας ανεβαίνει, γι’αυτό ο πιο ζεστός αέρας θα ανέβει σταδιακά πιο πάνω από το φακελάκι τσαγιού, δημιουργώντας ένα ανοδικό ρεύμα θερμού αέρα – ένα θερμικό. Όταν το φακελάκι τσαγιού έχει καεί αρκετά, η απόσπαση του θερμικού από το έδαφος θα είναι αρκετή για να ξεπεράσει τη δύναμη της βαρύτητας, διατηρώντας το φακελάκι τσαγιού στο πιάτο, και έτσι θα απογειωθεί.

 

Φτιάχνοντας έναν πύραυλο από φακελάκι τσαγιού
Οι εικόνες προσφέρθηκαν από Elin Roberts και Jonathan Sanderson

Παραδείγματα σχετιζόμενα με ατμοσφαιρικά φαινόμενα

Τα θερμικά αποτελούν τη βάση για διάφορα πρότυπα καιρικών συνθηκών. Ο ήλιος ζεσταίνει τη γη, προκαλώντας τα θερμικά να μετακινούνται ανοδικά σαν έλικας. Οι καταιγίδες είναι τεράστια θερμικά συστήματα, και ο σχηματισμός δίνης ανεμοστρόβιλων και τυφώνων βασίζεται επίσης στα θερμικά. Ως επίπτωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αναμένονται πιο πολλές καταιγίδες.

Εξημερωμένος ανεμοστρόβιλος

Αυτή είναι μια καλή οπτική επίδειξη που δείχνει πώς σχηματίζονται οι ανεμοστρόβιλοι.

Υλικά

  • Δύο μεγάλα (~2 l) άδεια μπουκάλια αναψυκτικών (πρέπει να έχουν στρογγυλούς λαιμούς)
  • Έναν προσαρμογέα «σωλήνα ανεμοστρόβιλου» (διαθέσιμος σε πολλά μουσεία επιστήμης ή στο διαδίκτυοw4).
    Αν δεν μπορείτε να βρείτε έναν προσαρμογέα ανεμοστρόβιλου, τότε δοκιμάστε να τοποθετήστε μια μεγάλη ροδέλα (από μέταλλο ή σκληρό ελαστικό δακτύλιο) μεταξύ των δύο μπουκαλιών και κολλώντας ταινία. Η ιδέα είναι να ενώσετε τα δύο μπουκάλια, ώστε να υπάρξει ροή νερού και στα δύο και να παραμείνουν δύσκαμπτα (δείτε τις εικόνες αριστερά και κάτω).
  •  

  • Νερό
 


Φτιάχνοντας έναν εξημερωμένο ανεμοστρόβιλο με έναν προσαρμογέα «σωλήνα ανεμοστρόβιλου»
Οι εικόνες προσφέρθηκαν από Elin Roberts και Jonathan Sanderson

Οδηγίες

  1. Γεμίστε ένα από τα μπουκάλια με νερό μέχρι τη μέση.
  2.  

  3. Βιδώστε τον προσαρμογέα «σωλήνα ανεμοστρόβιλου» στο άδειο μπουκάλι.
  4.  

  5. Αναποδογυρίστε το άδειο μπουκάλι και βιδώστε τον προσαρμογέα και στο μπουκάλι με νερό.
  6.  

  7. Γυρίστε ολόκληρο το αντικείμενο ανάποδα.
  8.  

  9. Πιάστε την κορυφή και τη μέση του αντικειμένου και κουνήστε το με κυκλικές κινήσεις – είτε δεξιόστροφα, είτε αριστερόστροφα.
  10.  

  11. Μόλις σχηματιστεί μία δίνη (υδροστρόβιλος) στο πάνω μπουκάλι, σταματήστε να κουνάτε. Θα πρέπει να βλέπετε τη δίνη να σχηματίζετε σε ολόκληρο το υγρό και να φαίνεται όσο υπάρχει υγρό στο πάνω μπουκάλι.

Μπορείτε να δείτε και ένα βίντεο της άσκησης στο διαδίκτυοw5.

Συμβουλές για επιτυχία

  • Αν η δίνη δεν λειτουργήσει αμέσως, προσπαθήστε να μειώσετε το μέγεθος και να αυξήσετε την ταχύτητα των κύκλων. Βεβαιωθείτε ότι τα μπουκάλια τα κρατάτε κάθετα και το κέντρο των κύκλων σας είναι πάνω στον επιμήκη άξονα του αντικειμένου (συνηθίζεται το λάθος να κουνάτε το αντικείμενο γύρω από το σημείο όπου τα μπουκάλια συνδέονται μεταξύ τους).
  •  

  • Βεβαιωθείτε ότι αντικαθιστάτε τα πλαστικά μπουκάλια όταν χάσουν τη μορφή τους ή χαλάσουν. Πρέπει να είναι κυκλικά για να υπάρξει μια σωστή δίνη.
  •  

  • Τα προβλήματα διαρροής είναι συνηθισμένα. Δοκιμάστε να βάλετε μεμβράνη ή υδραυλική ταινία (PTFE, πολυτετραφθοροαιθυλένιο) γύρω από τον προσαρμογέα για να σφραγιστεί καλύτερα.

Πώς λειτουργεί;

Η επίδειξη αυτή παράγει μια δίνη παρόμοια με αυτές που έχουν παρατηρηθεί σε κυκλώνες, ανεμοστρόβιλους και υδροστρόβιλους. Καθώς το νερό γυρίζει στο μπουκάλι, σχηματίζεται μία έλξη προς τα κάτω λόγω του νερού που περνάει μέσα από το άνοιγμα, κάτω στο άδειο μπουκάλι. Η αρχική μικρή περιστροφή που προκαλείται γυρίζοντας τα μπουκάλια, κερδίζει ταχύτητα καθώς το νερό απορροφάται από το άνοιγμα. Καθώς η περιστροφή επιταχύνεται, έτσι σχηματίζεται η δίνη.


Φτιάχνοντας έναν εξημερωμένο ανεμοστρόβιλο με μία μεγάλη ροδέλα αντί για έναν ειδικό προσαρμογέα
Οι εικόνες προσφέρθηκαν από Nicola Graf

Αναφορές στο διαδίκτυο

Μία από τις προβλέψιμες επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος είναι η υπερθέρμανση του πλανήτη: υψηλότερες θερμοκρασίες του αέρα σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να σχηματιστούν καταιγίδες, και οι ανεμοστρόβιλοι σχηματίζονται σε καταιγίδες, όπου ο αέρας αρχίζει να κινείται κυκλικά. Ανοδικά και καθοδικά ρεύματα στην καταιγίδα αναγκάζουν την περιστρεφόμενη στήλη του αέρα να γίνει κάθετη, δημιουργώντας τον ανεμοστρόβιλο. Ένας αυξημένος αριθμός καταιγίδων είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερους τυφώνες και ανεμοστρόβιλους σε όλο τον κόσμο.

Αναφορές στο διαδίκτυο

w1 – Παραπάνω πληροφορίες για την εκστρατεία του Βρετανικού Συμβουλίου ZeroCarbonCity είναι διαθέσιμες εδώ: www.britishcouncil.org/zerocarboncity.htm

w2 – Η πλήρη σειρά των δέκα επιδείξεων, περιλαμβάνοντας και μια μετάφραση στα Ρώσικα, βρίσκεται εδώ: www.scu.uwe.ac.uk/index.php?q=node/180

w3 – Για να δείτε ένα βίντεο της επίδειξης «σύννεφο στο μπουκάλι», δείτε:www.physics.org/interact/physics-to-go/cloud-in-a-bottle/index.html

w4 – Για διεθνείς προμηθευτές του πρσαρμογέα «σωλήνα ανεμοστρόβιλου, δείτε:www.101gear.com

w5 – Για να δείτε ένα βίντεο εξημερωμένου ανεμοστρόβιλου, δείτε:www.physics.org/interact/physics-to-go/tame-tornado/index.html

w6 – Για παραπάνω πληροφορίες των οδηγών STEM, δείτε:www.stemdirectories.org.uk

Πηγές

ΤοClimateChallengeείναι ένα παιχνίδι στο διαδίκτυο με συσχετιζόμενες πηγές στήριξης του BBC: www.bbc.co.uk/sn/hottopics/climatechange/climate_challenge

Η Oxfam έχει αναπτύξει ασκήσεις και δραστηριότητες μιας βδομάδας σχετικά με την κλιματική αλλαγή για παιδιά ηλικίας 9-11:www.oxfam.org.uk/education/resources/climate_chaos

Η NASA έχει μια σειρά καταπληκτικών κινούμενων σχεδίων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή:www.nasa.gov/centers/goddard/earthandsun/climate_change.html

—————————-

Κριτική

Αυτό το άρθρο παρέχει διασκεδαστικά πειράματα φυσικής που συνδέονται με τη διδασκαλία περιβαλλοντικών επιστημών και ειδικότερα μετεωρολογικών φαινόμενων, και τα οποία δεν είναι πολύ μεγάλα για να εκτελεστούν μέσα σε μία τάξη.

Οι προτεινόμενες επιδείξεις είναι απλές, οικονομικές, ελκυστικές και επιπλέον δεν χρειάζονται ειδικό εξοπλισμό. Έτσι μπορούν να προταθούν σε μαθητές διαφορετικών ηλικιών και να αναπτύσσονται ανάλογα διαφορετικών επιπέδων.

Προτείνω αυτό το άρθρο σε διδάσκοντες θετικών επιστημών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πειράματα είναι κατάλληλα ως ασκήσεις για την αντιμετώπιση διαφόρων θεμάτων της διδακτικής ύλης της φυσικής και γεωλογίας, όπως: κατάσταση της ύλης, μετάβαση φάσης, αέρια, δυναμική ρευστών, η ατμόσφαιρα της Γης (θερμοκρασία, πίεση, υγρασία, σύννεφα, γενική κυκλοφορία, κυκλώνες και ανεμοστρόβιλοι, για παράδειγμα), ατμοσφαιρική ρύπανση και η κλιματική αλλαγή. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για συζήτηση περί της κλιματικής αλλαγής και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ερωτήσεις κατανόησης:

  1. Ποια από τα παρακάτω δεν είναι παράδειγμα πυρήνα συμπύκνωσης:

α) σωματίδιο σκόνης β) μόριο αερίου γ) κρύσταλλος πάγου δ) σωματίδιο αλατιού

 

  1. Τα θερμικά είναι:

α) καθοδικά ρεύματα θερμού αέρα β) ανοδικά ρεύματα κρύου αέρα γ) καθοδικά ρεύματα κρύου αέρα δ) ανοδικά ρεύματα θερμού αέρα

 

Το άρθρο είναι κατάλληλο και για ασκήσεις και δραστηριότητες σχετικά με την επιστήμη και την αγγλική γλώσσα.

Άσκηση Τα θέματα που σχετίζονται με τη διδακτική ύλη θετικών επιστημών Σχολικό επίπεδο
Σύννεφο στο μπουκάλι Ο υδρολογικός κύκλος Πρωτοβάθμια/ δευτεροβάθμια
Κατάσταση της ύλης και μετάβαση φάσης (μεταφορά θερμότητας, θερμοδυναμική, σύνδεση χημικών) Πρωτοβάθμια/ δευτεροβάθμια
Φυσική νερού (ειδική θερμοχωρητικότητα, θερμότητα σύντηξης, θερμότητα εξάτμισης) Δευτεροβάθμια
Φυσική της ατμόσφαιρας: υγρασία (απόλυτη και σχετική), θερμοκρασία (αδιαβατική κλίση θερμότητας), πίεση, σημείο δρόσου, νέφη (κατάταξη σχηματισμού) Δευτεροβάθμια
Περιστρεφόμενη σφαίρα και εξημερωμένος ανεμοστρόβιλος Η περιστροφή της Γης και η επίδραση της δύναμης Coriolis (ωκεάνια ρεύματα) Δευτεροβάθμια (επιστήμες γης: γεωλογία, γεωγραφία)
Ωκεάνια ρεύματα, ατμοσφαιρικά ρεύματα και ανταλλαγές ενέργειας στη γη
Γενική κυκλοφορία της ατμόσφαιρας, άνεμοι, κυκλώνες και αντικυκλώνες
Κυκλώνες: τυφώνες, ανεμοστρόβιλοι,κυκλώνες μέσου πλάτους
Πύραυλος από φακελάκι τσαγιού Ενέργεια, θερμότητα και θερμοκρασία Δευτεροβάθμια
Μεταφορά θερμότητας και θερμοδυναμική
Φυσική αερίων
Πυκνότητα
Φυσική της ατμόσφαιρας
Δυναμική ρευστών

Giulia Realdon, Ιταλία

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: